zondag 11 oktober 2009

Par avion met vertraging


Vanochtend even op internet gekeken, en helaas vertraging. Slechts 15 minuten. We vertrekken om 14:20 in plaats van 14:05. Didier heeft een ongelooflijk ochtend humeur en wil mee naar La Lande want daar is het altijd mooi weer. De weer sites zijn daar niet helemaal zeker van en voorspellen voor zondag regen en de rest van de week mooi, 20 graden maar ‘s nachts -2 graden. Jen brengt me samen met Didier naar Schiphol. Ik bel Koertjan nog even maar die is de deur uit. Op Schiphol blijkt de vertraging toch wel langer te zijn namelijk 1 uur. We vertrekken om 15:00 uur en om 12:30 al ingechecked en ready to go. Dus naar de tax free shops. Ik zoek het boek van Marit Le Noble. De titel is me even ontschoten. Maar het is een vervolg verhaal over de avonturen van haar en man Ted in de Languedoc. Ze hebben daar een wijngaard gekocht en maken veel mee. Helaas niet verkrijgbaar. Dan maar even lunchen. Bij Bubbles sushi en sashimi gegeten. Dat is nog eens wat anders dan de benzinepomp sandwiches van Transavia. In een vol toestel vertrekken we naar Bergerac. Precies volgens het aangepaste vliegplan landen we om 16:30. We moeten even wachten want er is zojuist een een Ryanair geland en twee vliegtuigen tegelijk afhandelen gaat hier (nog) niet. Na het uitstappen zie ik in de verte mijn ouders hetzelfde vliegtuig instappen om terug te gaan naar Nederland. Vreemde en slechte planning. Dan op naar La Lande waar we onderweg nog even borrelen en dit met kampvuur op La Lnde voortzetten. Lekker zacht weer. Om 20:30 dan toch maar gaan eten. Vooraf oesters en als hoofddis een poulet a la campagne. Beetje wijn en klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen