vrijdag 21 mei 2010

Les vignes sont arrive a La Lande!!


Zo dichtbij zijn we nog niet geweest. De vignes zijn op La Lande! Vanavond met de vlucht van 18:25 van Rotterdam naar Bergerac gevlogen. Veel bekende gezichten van vorig weekend. Blijkbaar vliegen veel mensen elk weekend heen en weer. Moeten we ook doen. In Bergerac een grotere auto dan gewoonlijk opgehaald, want de plantjes moeten mee. Van Bergerac rijd je 20 km naar het westen dus in de richting van Bordeaux. En daar ligt Saint Avit Saint Nazaire. Zo'n mooie naam moet mooie vignes voortbrengen. Op de gok rijd ik wat rond en ja daar zie ik de schuur van Mr Ouvrard. Ik wordt verwacht. Jean Francois Ouvrard is een enorm leuke kerel. Hij vindt het een mooi verhaal (grand pere etc) en zegt dat het zeer goed weer is om te planten. In een gekoelde schuur liggen de plantejs klaar. 520 cabernet francs en 520 merlots beide ge-ent op de 3309.

We lopen van de schuur naar le bureaux en daar komen de papieren te voorschijn. Geweldig zoals die Fransen alles administratief vastleggen. Ik krijg 2 facturen en als ik het nodig heb kan ik nog bellen voor een Bulletin de Transport pour declare. Maar als ik het goed heb begrepen heb ik die alleen nodig als we aan de coöperatie gaan leveren.

Voor een kleine 1300 euro zijn we dus in business. Pascal gebeld en die komt morgen avec tracteur om huit heure et demi avec Jean Francois Laravoire. De man van de vergunning (compris?)

En hier liggen dan 1040 vignes in de grange klaar om gepland te worden. Pascal neemt 2 bassins mee om ze in het water te zetten.
Mooi tijd voor een wijntje. En dat wordt een vin de domme uit 2005. J'addore
A demain! Dan gaan we prepare la sole en wellicht de eerste vigne planten. En de eerste is ter ere van notre soeur Lianette. Ze zal vast over onze wijngaard waken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen