maandag 25 oktober 2010

Biotoop La Lande


Vandaag gespot:
1 chevreuil, stuk of honderd kraanvogels (grus grus)die aan het hergroeperen waren voor de tocht naar Spanje en Arjuzanx, sinds 1982 overwinteren 50000 kraanvogels hier vlakbij, 2 fazanten die krijsend uit een boom vlogen toen Didier en ik voorbij liepen, 1 vos die niet lichtbruin maar donkerbruin was liep door de grote wei, eekhoorns, en een enorme roofvogel vermoedelijk een buizerd, een dode vuursalamander, zwermen vogels ik denk leeuwerikken. Vroeger (60 en 70 er jaren) zag je hier alleen vliegen. Het weer verandert en het wordt hier steeds mooier

1 opmerking:

  1. Hoi Albert,
    ik volg je blog nu ik weer terug ben in NL om nog wat franse lucht op te snuiven en te genieten van de foto's. Wat een goed idee die blog. De wijngaard lag er mooi bij. Zo ook de noyerie, er kwam heel wat vanaf dit keer. We hebben wat zakken mee naar NL genomen. En verder een prachtige hommage gebracht aan opa Zeven door met Dordogne-steentjes een Zevenster te leggen. Was nog een hele klus, maar machtig om te doen. Ga maar eens kijken, ik vind het heel mooi geworden. Salut, Roeland

    BeantwoordenVerwijderen