zaterdag 30 april 2011

Queensday 2011

Even op de foto 's wachten. Ik ben het snoertje vergeten die de camera met de laptop verbindt. Dus die houden jullie tegoed.

Pascal is langs geweest en we hebben de vignes geïnspecteerd. Ik begrijp nu wat er gebeurt als de vorst over de stokken gaat. Op een aantal plaatsen was het al zo warm geweest dat 1 of 2 knoppen waren uitgekomen. Als het dan gaat vriezen sterven deze knoppen af. Daar komen dan ook geen druiven aan. Daarom hebben we dus ook 3 knoppen laten zitten bij het snoeien. Zo heb je meer kans dat een van de drie het overleeft. De planning, ik ga maandag bij mr Ouvrard de cabernet sauvignons halen. Dinsdag, woensdag en donderdag gaan we planten met Daniele, en Jeff. Woensdag worden de houten palen gebracht. Die gaan we over twee weken slaan en voorzien van draden. Ik moet bij mr Duclos nog 938 stalen palen halen. En dit keer geen filet de protection maar meteen electra. Moet ik ook nog even halen. Kortom best druk un vignoble. Bon nuit, en het is overigens ideaal weer om te planten. Droog lekker warm en over een week regen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen