zondag 12 juni 2011

Biotoop La Lande


Na het grote werk, sangliers, chevreuilles en blaireau's nu eens wat anders maar wel heel bijzonder. Vanochtend ontbijt buiten op het terras. In de muur heeft een plant zich ingegraven en op een van de bloemen, zie ik het goed? Iedereen hier roept een KOLIBLRI!!! snel de camera erbij. Het beestje meet slechts enkele centimetrs en laat zich geduldig fotograferen. Met zoom en op 1 meter afstand is deze foto gemaakt met een Olympus X2-4. Die kolibri weet natuurlijk wat voor lekkere druiven er hier binnenkort groeien en is alvast van de St. Emilion verhuist naar La Lande. Encroyable!

1 opmerking:

  1. heh mannen, nog steeds een mooi avontuur. Ik ben niet jaloers op jullie als ik denk aan al het snoeiwerk dat julie de komende jaren nog zullen krijgen! Hier op mijn postzegeltje van 120 m2 heb ik nú al 10 volle kruiwagens groen en takken weggehaald. En dan moet ik de trossen nog uitdunnen...
    Mbt kollibri: ik denk dat je de Grote Wolzwever op de plaat hebt staan. Een soort hommel, die inclusief die nectarslurf bijna 3 cm groot kan worden. Ik geloof dat-ie een bijnaam heeft, zoiets als kolibri-hommel ofzo.
    Mbt opbindsysteem, dat werkt toch met van die elastische plastic draden? Heb ik wel eens gezien bij een Nederlandse wijnboer. Die man schrijft boeken vol over hoe je wijn moet maken. Maar ondanks meerdere pogingen daartoe is het me nog steeds niet gelukt om zijn wijn lekker te vinden.. http://www.dewijnbelevenis.tk/

    Joost

    BeantwoordenVerwijderen