vrijdag 8 juni 2012

vendredi 8 juin 2012

Vandaag met de nationale budget trots naar Bergerac gevlogen. Volle bak en da's goed dan blijven ze vliegen. Meteen de wijngaard in op inspectie, en het ziet er allemaal erg goed uit. Zo te zien heeft Pascal recent gespoten, waarbij de pulverisateur gesloopt is, die ligt gedemonteerd in de grange. Dat horen we morgen wel. De vignes staan er erg goed bij. Het heeft hier regelmatig geregend maar ook was het al 33 gr. dus die jongens staan te juichen in de wijngaard. Het systeem met de beweegbare draden lijkt een succes te zijn. ik heb een rij getest en de draad naar boven gebracht. In 2 minuten 50 meter wijngaard opgebonden. Ik wacht tot eind van de week met de rest, ze kunnen beter nog iets groter zijn. Morgen de uitlopers bij de ent verwijderen. Tja en dan het onkruid. Onkruid? Les herbes heet dat hier en dat vertaal ik als kruiden. Een wildboeketje hiervan kost bij Maison Riviera snel een tientje. Da's keurig omgeploegd tussen de rijen maar tussen de vigens is er niets gebeurd. En dat is het echte werk. Pascal heeft me van de week gemailed dat ik de interceptor kan huren van de cooperatie. Dan moet ik wel bij elke vigne een extra paaltje slaan waartegen de detector slaat en dan de ploeg naar binnen beweegt. Zo niet echt lekker uit te leggen dat moet op film.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen