dinsdag 2 april 2013

Travaille

Het is vrij rustig qua werk in de wijngaard. De laatste, hoogste, draden voor de cf geplaatst en wat loszittende palen opnieuw geplaatst.

En de fil de electric weer nagelopen. Toch weer een paar wilde zwijnen die er door heen zijn gebanjerd. Met een tijdklok staat er nu tussen 20:30 en 7 uur 12000 volt op. Voor over 2 weken heb ik toch wel een gyro broyeur nodig. Daarmee kunnen we tussen de rijen de herbes maaien. Een gyrobroyeur met een breedte van 1,80 maait in een keer een rij.

En dan de interceptor. Die ploegt tussen de vignes in de rij. We hebben bij de cooperatief een abonnement om dit apparaat te lenen. Voor € 78.= per jaar kan je er onbeperkt gebruik maken. Toch een apparaat van € 10.000,=

1 opmerking:

  1. Hoi, jullie Ford kan die interceptor vast niet trekken.
    En hij kan hem, denk ik, zelfs niet tillen.
    Ja sorry hoor, ik ben maar zo vrij om dat te posten.
    Ik volg jullie blog en vind het leuk hoe jullie het doen.
    Ik woon ook in Frankrijk en heb ook druiven, vooral tafeldruiven, Ik vind het een magische plant.
    Succes met het nieuwe seizoen.
    Koert

    BeantwoordenVerwijderen